peterrojder.blogg.se

my world

Trädfällning

Publicerad 2020-10-29 22:44:33 i Dagen som gick,

För ett tag sedan röjde grannen bort en del av skogen på andra sidan vägen. Det fanns väl flera skäl till det men ett var att ett av träden hade blåst sönder i början av sommaren. En något redigerad bild av det som visar hur toppen rasat ner nästan på vägen..
Granen hade två toppar och båda blåste av med någon veckas mellanrum. Ett av uthusen hos grannen fick en hel del skador på taket och en vägg. De andra träden var väl också lite sådär så de bestämde att det var lika bra att avverka allt.
De som gjorde jobbet höll på i tre dagar och jag tog några bilder en av dagarna när det var i stort sett klart.
 
 
Så nu har jag betydligt öppnare åt det hållet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela