peterrojder.blogg.se

my world

Skatbo

Publicerad 2020-05-07 21:08:33 i Dagen som gick,

Det här hör hemma under "Kriget mot kråkfåglarna" men jag gör en kortare version här också.
 
Jag upptäckte för några dagar sedan ett skatbo i granarna och bestämde mig för att försöka riva det. Första försöket nådde jag inte upp så jag bestämde mig för att se om det gick nå längre genom att stå på den gamla trappstegen. Jag letade fram det längsta jag hade att peta med. Ett antennrör jag hade liggande kunde jag kanske orka använda?
        
Det gick!
Jag fick visserligen stå längst upp på stegen. Ena handen höll jag i mig med och sen balanserade jag röret med den andra. Jag nådde tillräckligt för att få ner det mesta. 
Det mesta hamnade i en hög på marken. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela