peterrojder.blogg.se

my world

Gammalt om grovingången 3. Trappan "klar"

Publicerad 2020-01-03 23:51:30 i Dagarna som gick,

Fredag 22 november.
Jag satte alla framsidor på plats och de två första bitarna på det översta planet. Allt är limmat. Jag förberedde med att borra hål från ovansidan. Jag var tvungen att skruva allt underifrån men tyckte det var lättare att borra i en lite lättare arbetställning. Det visade sig sen att jag var tvungen att försänka alla hål lite och det gick inte att göra uppifrån.
Så det blev en del extra krypande ändå.
På med lim på en bit i taget och sen skruvat underifrån.
Jag kapade och så till den sista biten för översidan och satte dit. Sen fick det torka några dagar. 
 
Lördag 23:e och söndag 24 november. 
Dags att få dit de sista bitarna. Jag klöv och sågade till lister som jag sedan satte längs överkanten. Den här gången kunde jag inte skruva så mycket utan det fick bli limklämmor.  
 
Jag hade målat kanterna innan så det var klart. När allt torkat målade jag översidan och bättrade lite på sidorna av trappstegen. Några dagar senare lackade jag trappan två gånger med klarlack. 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela