peterrojder.blogg.se

my world

Gammalt om grovingången 2. Mer om trappan.

Publicerad 2020-01-03 20:39:02 i Dagarna som gick,

Onsdag 20:e november fick jag besök av Sofia och hon hjälpte mig att få trappan på plats.
Första vändan var att få den något sånär i rätt höjd så att det gick att se hur den passade. Jag hamnade i kläm mellan trappan och golvet i början men var tvungen att stå där för att få dit en stötta under trappan. 
 
Sen var det bara att krypa ner och försöka passa in trappan mot fästena. 
 
Första försöket blev misslyckat och jag fick ändra lite för att den skulle få plats. Sofia passade på att ta några bilder.
 
Sen var det dags att lägga dit stegen och provgå lite försiktigt.
Utan tofflor för säkerhets skull.
Det borde gå? 
Det fungerar!  
Nu är det bara framsidorna och översta planet kvar innan jag kan sätta dit några lister längs hela överkanten. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela