peterrojder.blogg.se

my world

Dröm som betyder inget?

Publicerad 2020-02-03 22:48:54 i Fria tankar,

Jag drömmer säkert en hel del men oftast kommer jag inte ihåg så värst mycket.
Inte ens när jag ligger och är i något slags halvvaket tillstånd brukar jag komma ihåg efteråt vad det handlade om.
Undantaget är väl när det är några tankar som envist hindrar mig att slappna av och somna. Om det blir långdraget brukar jag försöka skriva ner det och oftast hjälper det så att jag kan släppa det och somna.

Så därför var jag lite förvånad när jag vaknade tvärt vid kvart i åtta häromdagen och hade en väldigt detaljerad dröm kvar i huvudet. 
Inte minst för vad den handlade om.
En vattenskada i ett hus.

Jag var inte riktigt säker på om det var mitt hus eller om jag på något sätt undersökte det. I vilket fall som helst var det någon typ av inspektör med. Vi gick runt och såg hur det runnit från taket ner längs väggen i något slags vindsutrymme. Det fortsatte ner till våningen under. Vi gick ut och jag upptäckte att hängrännan var trasig (rostig?) och hade vikt sig mitt på väggen så att vattnet sprutade inåt mot huset och hamnade på väggen som var lite halvdålig.
Jag kom ihåg alla skador väldigt detaljerat och det var precis som om jag skulle ha gått runt och sett allt.

Så det får mig ju att fundera lite på vad som rör sig i mitt huvud på nätterna?
Varifrån kom detta?
Det känns inte alls som det kopplas till något eller varit aktuellt i nutid.

Ibland när jag vaknar till på nätterna kan jag vara såpass medveten att jag i alla fall kommer ihåg något om vad hjärnan hållit på med.
Oftast är det tankar om någon person som jag bryr mig om eller ibland saker som jag håller på med.
Någon gång har jag också råkat ut för att det dyker upp en lösning på något jag funderat på.

Men det här?
Det känns helt ovidkommande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela