peterrojder.blogg.se

my world

Målning

Publicerad 2019-09-20 23:04:04 i Dagen som gick,

Onsdag 14:e 
Jag bestämde mig för att försöka passa på att måla vindskiveplåtarna när Sofia var här.
Hon tog lite bilder och jag låter det i stort sett bara vara bilderna.
Innan jag började måla gick jag över plåten lite lätt med en skrapa och försökte få bort skräp och annat som lvar i vägen. Sen började jag uppifrån och målade neråt.
Det längst upp gick att nå med den långa penseln även om det var lite svårt att se vad jag gjorde.
När jag kom längre ner var skyddsräcket i vägen och det var svårt att nå tillräckligt långt ner. 
Jag sträckte mig så långt som det kändes bra.
När jag kollade såg jag att underkanten på plåten inte var tillräckligt täckt så jag fick dra ett tag till uppåt. 
Över till andra sidan. 
Jag hade fuskat med slipningen visade det sig så jag fick skrapa lite mer på den sidan än på andra. 
Sen var det bara att fortsätta och få på ett lager så långt ner det gick. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela