peterrojder.blogg.se

my world

Halvslött igen.

Publicerad 2019-09-10 22:42:00 i Dagarna som gick,

Söndag 8:e.
Inget vettigt på fm.
Em.
Jag skruvade klart det mesta på "portalen".  De nedersta skruvarna på locken väntar jag med tills allt är på plats. Det är inte säkert att det är helt rakt så det kan få vara lite flexibelt tills jag drar i dem. Några små spik får hålla riktningen så länge
Det var lite småbökigt att få den dit jag ville men den kom på plats. Det är bara två skruvar som håller den än så länge.
Det är en del kvar att göra med elen och de översta listerna men det får vänta lite. Sen ägnade jag nån timme åt norrsidan och målade det vita på de översta två våningarna igen. Jag slarvade så jag har en del vitt att skrapa bort innan jag kan måla det röda. 
Jag måste lösa problemet med plåtarna så att jag kan få ner ställningen så snart jag kan få hjälp med det. Svårast att ta ner är ju översta delen.
 
Måndag 9:e
Som vanligt en ganska inaktiv förmiddag. Jag höll på med lite planering av vad jag skulle handla och såg lite på tv. På eftermiddagen blev det Välsviken för skobyte mm och sen via studion till Hammarö för buggkursen.
Ovanligt många där och det ser ut att bli mansöverskott. I-M + några från Sunne var där men Lisa jobbade. Rätt mycket teknik första timmen och sen två varianter på vänstra sidan.
På hemvägen var jag in på Obs.
Väldigt lugnt där så det kändes nästan öde. Tre personal i tjänst sa de själva.
Hermma strax efter 22.
 
Tisdag.
Jag började med en del räkningar och bokföring på förmiddagen och det tog några timmar. Varför vet jag inte men jag var nog inte koncentrerad. 
Sen fortsatte jag lite med ingången och kapade två av de lister som är kvar. Putsade och grundade så i morgon ska jag måla dem gråa.
Sen gick jag lös på lite skott som dyker upp överallt och klippte ner dem och fortsatte med skotten som kommit på de avkapade lönnarna. Jag fick inte nog utan tog lien och slog ner en del av allt som växer så att lannet växer igen.
Det blev varmt och svettigt för jag hade overallen på mig efter målandet.
Så jag blev tvungen att slänga kläderna i tvätten och duscha av mig.
Sen kom I-M och plockade lite äpplen. Jag tog in en del själv som jag ska försöka koka lite mer mos på. Jag borde ha gjort det nu i kväll men det får bli i morgon.
Jag har kopplat in en timer på ingångens belysning för att se hur det blir och försökte ta en bild på det hela nu i kväll.
Tagen på fri hand och ISO 3200 men jag fårt testa med stativ en annan kväll. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela