peterrojder.blogg.se

my world

Lite trädgård

Publicerad 2019-10-22 20:24:16 i Dagen som gick,

Jag har inte kommit mig för att göra klar alla bilder på ingången än så det får bli några bilder på vad jag gjorde efter dagens målning och spackling.
I och för sig var jag iväg en sväng til tippen och affären innan jag gick över till trädgården men det är inte mycket att skriva om det.
Trädgården då.
Löv överallt igen.
Det kändes som om det var dags att passa på att få bort en del innan det börjar regna igen.
Som vanligt använde jag gräsklipparen och började framför garaget.
På med behållare och rör så att det gick att samla in löven.
Som synes på bilden hade vinden blåst upp rätt mycket mot väggen så först krattade jag  fram en del av det.
   
Jag fick bort ganska mycket. Sen lyckades jag blåsa upp lite igen från gräsmattan innan jag tog andra bilden. Det tar jag senare när eken bestämt sig. 
Dags för att rensa längs vägen.
Jag tänkte inte samla in de löven utan tyckte att det räckte med att blåsa undan dem. Bort med uppsamlingsrören. Några vändor längs vägen så var det klart.
   
Allt åkte inte med för det var lite för fuktigt men det blev stor skillnad.
Jag fortsatte med att åka in till gräsmattan.
Rätt mycket löv och jag bestämde att ungefär hälften skulle få hamna under björkarna som kompost.
Resten blåste jag åt andra hållet och samlade in efteråt. Det krånglade lite för det blev lite för blött och tungt och la igen rören upp till behållarna. Jag fick rensa lite då och då och ta det i omgångar. Jag var lite lat och tömde behållarna runt olika buskar i stället för att köra ner det till komposthögen.
Gräsmattan blev ändå ganska rensad och det lilla som är kvar får ligga tills alla löv är nere.
Några mindre högar blev liggande där jag svängde runt och de tog jag bort med krattan. Innan det blev för mörkt hann jag kratta ihop lite nedfallna plommon och äpplen. De får ligga tills i morgon för det blev kallt och mörkt.
Det känns som om jag får lägga mig i badet ett tag? Lite ruggig än.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela