peterrojder.blogg.se

my world

Lite aktivitet?

Publicerad 2019-11-02 23:47:01 i Dagen som gick,

Fredag 1 november.
Igår förberedde jag en del eftersom jag var tvungen att vänta på att vävlimmet skulle torka.
Det blev en tur till Trä o Bygg för att ordna virke till trappan och sen en tur till Stuvbutiken för mer flytspackel. Jag hämtade också en "sugdosa" på Clas som jag reklamerat.
 
Lördag 2:a november
Så idag skulle det ske?
Jag vet inte om jag gjort en heldag nån gång på sistone men idag var det nog nära.
I alla fall om jag räknar med tiden för tankeverksamhet.
Jag började med målningen.
Med hjälp av lite trixande och långa skaft nådde jag hela väggarna. Tyvärr lyckades jag sätta några fläckar på taket men det får hamna i en annan kommentar.
Efter lite mat satte jag mig och ritade och funderade på hur jag egentligen skulle göra med trappan. Den kommer att ha en plan del först och sedan fyra steg nedåt. Jag gjorde några ritningar med små variationer för att se hur det kunde passa med virket.
När jag bestämt måtten gick jag ut och sågade till de flesta bitarna till stommen.
De fyra kortare bitarna som ligger till höger ska kapas och bli stöd för stegen.
De ville jag ha så stora som möjligt och i praktiken betyder det att jag klöv dem lite snett och fick totalt åtta bitar till stegen.
Jag slutade för dagen efter det. I morgon ska jag putsa av dem lite och sen får jag se om jag tänkt rätt. Första steget (!) blir att rikta upp sidorna och sätta dit stöden för stegen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela