peterrojder.blogg.se

my world

Halltapetsering

Publicerad 2019-11-24 22:00:31 i Dagen som gick,

Det här får bli en lat kommentar med i stort sett samma bilder som på FB.
 
Lördag 23:e november.
Det var meningen att jag skulle åka till Sofia vid 10-tiden så vi skulle försöka klara av att få på lite tapeter i deras hall. 
Jag var uppe före 8 och Sofia meddelade att hon var vaken och jag kunde komma när som helst. Som vanligt drällde jag runt så att jag inte kom iväg tidigare ändå utan det blev till och med lite senare.
Jag fick gå en vända för att hitta min telefon innan jag kunde åka.
Det var lite löjligt men jag hade lagt den i kassen jag hade med ut i garaget för att packa ner en del saker jag skulle ta med. Jag kom på det ganska snabbt men löjligt ändå att göra saker mer eller mindre på reflex utan att komma ihåg vad jag gör.
Jag var i alla fall där strax efter 10 och vi började med lite fika. Sen var det dags att tejpa för dörröppningar och dra igång slipningen. Jag använde mest maskinen och Sofia slipade för hand.
Det är väl inte direkt bekvämt men ganska effektivt.
Sen var det dags att städa lite innan vi började med tapeterna. Sofia dammsög.
   
Hon var snart klar.
Dags att börja med tapeterna?
    
Vi började med en våd i hörnet bredvid dörren för att kunna göra den längsta väggen först. Enda problemet på den väggen var säkringsskåpet. (Och att jag började med att skära mig med rakbladet. Plåster. Annarts hade tapeterna nog fått en annan färg.)
Jag kletade dit klistret runt säkringsskåpet för Sofia var lite osäker på var det var farligt.
Sen fortsatte vi med de andra väggarna.
Jag fick fundera lite på de hur de mindre bitarna skulle skäras.
   
Jag skar rent runt öppningarna så fort bitarna var på plats.
     
För det mesta var det jag som skar rent mot taket också. Ibland ville det inte lossna och ibland var det dags att tänka till lite.
    
Vi hann med mat under dagen. Sofia behövde fylla på reserverna.
Sen gjorde vi det sista och det gick ganska fort även om vi började tröttna lite.
Redan när jag höll på med de sista bitarna började Sofia sätta dit kontakter mm.
     
Hon letade upp de sista locken och satte dit dem också. 
     
Sen blev det lite problem med det sista locket som inte ville fastna.
Jag ordnade det så att allt blev klart.
 
 
 
 
 
  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela