peterrojder.blogg.se

my world

Lite trädgårdsarbete

Publicerad 2019-05-05 16:57:36 i Dagarna som gick,

Det hände en del i trädgården förra veckan. 
Allt blommar samtidigt så det är ingen riktig ordning på den delen. Tulpanerna kom snabbt och en del annat också.
   
Onsdag 1:a maj
Jag började på förmiddagen och flyttade på en del av stenmjölet som blev liggande efter förra årets borrning för bergvärmen. Jag körde med vertikalskäraren och krattade tills jag fått ihop en det mesta. Rätt mycket slängde jag upp i slänten för att jämna ut en del ojämnheter.
Lite mer av högarna ska väl ut i slänten och resten hamnar nog i nägon plantering för att minska lite på leran. Jag får nog ta ett varv till för att tunna ut det lite mer.
Sen fortsatte jag med att flytta över lite plantor jag köpt till olika krukor.
Det får duga tills vidare.
Lite senare på eftermiddagen åkte jag upp till Bjälverud för att hämta några saker innan det blev lite dans och "flytthjälp" på kvällen.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela