peterrojder.blogg.se

my world

Sofias födelsedag

Publicerad 2019-03-27 17:01:00 i Dagarna som gick,

I helgen var det dags att fira Sofia på lördagen även om hon fyllde på måndagen. Martin, Wajiha och Mila kom upp på fredagen och jag hämtade Tomas på stationen i Karlstad strax efter att de kommit.
 
På lördag förmiddag gjorde jag två pajer som lite komplement till våfflorna som givetvis skulle serveras med tanke på att Sofia fyller på våffeldagen.
 
Det fick bli en rabarberpaj och en med blandat vinbär och äpplen.
Sen bar det iväg till Kristina och Ulf.
På vägen dit fick jag och Tomas åka unde en lutande belysningsstolpe. Vinden var tydligen för stark.
Jag tog bilden efter att vi passerat. 
När vi var på plats belv det först lite våfflor, paj och kakor och sen skulle det som vanligt bli lite Quiz av Simon.
Det blev en del taktiksnack före tävlingen och viss diskussion om lagindelningen.
Det gick bra för Martin och Sofia. De var nöjda.
Och sen upptäckte de att jag tog kort.
En del andra hade det lite värre. Jag kunde inget. 
En  kopp kände sig lite utanför när den bara fick vara skräpkorg. 
Sen blev det lite presenter. Sofia tyckte tydligen att hennes hår var i behov av en blåsning.
En stund efter det åkte alla hem åt olika håll. 
Kvällen var lite slö. Jag kom på att jag hade tänkt be om hjälp med att byta skrivbordet på mitt rum och Martin och Tomas bar upp en ny större skrivbordsskiva.
 
Söndag.
På morgonen körde jag in Tomas till tåget i Karlstad till 10. När Martin vaknat till gjorde vi klart det mesta med skrivbordet.
Det blir nog bra bara jag vant mig. Kanske lite små ändringar med var datorn ska stå och om jag ska ha kvar båda hurtsarna?
Vid 14-tiden åkte MoW (och Mila) och sedan gjorde jag inte så mycket innan jag åkte till Fagerås en stund för lite motionsdans. Det gav mig ont i axeln och ryggen som lite omväxling.
 
Stolpen blev inte fixad förrän på tisdagen och det enda de gjordfe var att ta ner den.
Lite varningsband på stolpen och ledningen ska tydligen räcka tills vidare.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela