peterrojder.blogg.se

my world

Ute en del

Publicerad 2019-06-03 12:44:37 i Dagarna som gick,

De senaste dagarna har jag försökt ta mig samman och göra en del utomhus.
En sak som i alla fall ger lite utetid är promenaderna. På lördagen nöjde jag mig med den kortare turen ut till korset.
Lite halvgrått.
Det blev en del prat med grannar på hemvägen.
 
Söndag.
Som alltid sen igång men jag insåg att det var bäst att utnyttja vädret och röja upp lite bland allt jag fällt.
Det tog en stund.
Jag klippte bort alla tunnare grenar och slängde undan det som blev kvar i högar.
Nästa steg är att se till att kapa upp de grövre bitarna så att jag kan lägga in det i vedboden. (Vad jag nu ska med ved till?)
Det som var tillräckligt grovt för att hanteras lätt samlade jag ihop och körde ner till den vanliga platsen. Det ska brännas upp lite senare. 
Det som återstår är att kratta ihop allt smått.
Högen får ligga ett tag så den torkar ut lite mer.
Hallonhäcken och lite annat måste jag också ta hand om så högen kommer att växa.
Söndagen avslutades med dans till Heatland Boys i Fagerås.
Jag tvekade länge innan jag åkte och sen lyckades jag också åka ifrån telefonen så att jag inte kunde betala när jag väl kom dit. Jag tänkte strunta i det och åka hem igen men det löste sig och blev en ganska ok kväll.
Några fler favoriter på plats så hade det varit riktigt bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela