peterrojder.blogg.se

my world

Trädgårdsarbete

Publicerad 2019-06-17 22:01:00 i Dagarna som gick,

Jag har granplantor lite överallt i trädgården och fick för mig att det är lika bra att flytta på dem och sätta allt i en rad ut mot vägen. Om de klarar sig blir det någon form av låg häck så småningom och kan väl minska insynen och blåsten lite kanske?
Jag insåg att jag behövde fler och gjorde en tur ut till ett nyavverkat område och plockade snabbt och lätt upp lite smågranar.
 
 
Gräset behövde klippas ochg det var väl hög tid att ta reda på resterna av lönnarna jag sågat ned. en del låg i vägen. 
De grövre bitarna hindrade väl inte klipningen men det var lika bra att ta hand om det på samma gång. 
Jag tänkte använda den riktiga motorsågen och bytte kedja på den. Sen lyckades jag inte starta den och misstänker att det kan bero på att den stått i flera år. Gammal bensin mm. Jag hade ingen tvåtaktsolja så det var inte mycket att göra åt. 
Fram med en av de andra. Elsåg men visst.
Lite krångel med den också men jag löste det till slut och efter en svettig stund var allt kapat.
Jag gick ner nästan ett kilo trots att jag drack runt halvlitern. 
Efter att ha ätit vattnade jag granplantorna och krattade ihop lite ris och annat.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela