peterrojder.blogg.se

my world

Mer ute

Publicerad 2019-06-05 20:13:00 i Dagen som gick,

Tisdag
En mer aktiv dag än på länge.
Jag var tvungen ner till VC för att lämna en del blodprov och annat så det var lika bra att komma igång.
Jag var där före 10 och det var ingen längre kö. Två rör. Sen snabbt in och handlade och hem igen. 
Efter lite mat och annat gick jag ut och började se mig omkring.
Fläderbusken?
Rätt mycket döda grenar så jag bestämde mig för att klippa bort det jag kom åt. Det blev rätt stökigt runt busken när jag höll på.
Jag tog en del på syrenen som stod bredvid när jag ändå hade sekatören i handen. 
Sen var det dags att städa färdigt efter trädfällningarna. Kratta, handskar och skottkärra till att börja med och sen tog jag gräsklipparen. 
Det såg genast mer färdigt ut.
Trädbitarna fick vandra lite fram och tillbka allt eftersom jag höll på. 
Jag fortsatte med att klippa lite mer av gräsmattan. 
När jag höll på med det fick jag för mig att köra av lite av allt ogräs bakom vinbärsbuskarna. (På lannet.? Det gick ganska bra där jag kom fram men det var massor kvar som störde mig.
Jag hade visserligen ont i ryggen men fram med lien och brynen.
Det gick. Jag var i backen och några stenar några gånger men gick över det mesta ändå fram till hallonhäcken.   
När jag samlat ihop och kört undan det som ligger i högar nu får jag ta en vända till innan det går att fundera på att gräva upp allt. Det är väl enda sättet att få kontroll på ogräset förstår jag.
Om det nu nån gång blir aktuellt att odla något?
Sorkarna kanske också försvinner om det blir rensat? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela