peterrojder.blogg.se

my world

Hemmajobb?

Publicerad 2019-06-17 00:20:19 i Dagen som gick,

Söndag.
Jag inser att jag har flera utkast liggande som jag borde skriva färdigt.
Får se när det blir?
I vilket fall som helst blev det en ganska händelsefattig söndag som vanligt. Det enda som störde mig idag var att mina nycklar inte vill dyka upp. Jag vet inte var jag kan ha lagt dem. Om jag nu inte tappat dem nånstans ute i trädgården.
Före 8 fortsatte de med att samla in det hö de slog på åkern i förrgår. Jag såg dem i natt och då körde de till midnatt. Det gick snabbt och det verkade vara minst tre traktorer som körde bort allt hö någonstans.
Det blev ett kort stopp när de bytte traktor.
Och sen direkt igång igen.
De var klara med åkern innan jag ätit klart.
Sen slöade jag en stund innan jag bestämde mig för att klippa gräset.
Som vanligt tog det drygt en timme. Jag blev genomsvett i "solen" trots att jag bara åkte runt.
Jag blev hungrig och gickl in och gjorde zucchinibiffar. Det borde ha varit gjort senast igår men det verkade fungera ändå. 
Sofia kom ett tag för att duscha. Hon gick också runt och letade efter nycklarna men de är borta verkar det som.
Lite senare fick jag för mig att jag skulle börja röja bort sånt som bara står i vägen. Första rycket fick bli de "pallbockar" jag använt när jag målat.
De första jag tog isär hade jag gjort för flera år sedan och de var för dåliga för att använda till något vettigt. Jag skruvade isär dem och drog ur de största spikarna och det blir en kärra brädor till brasan. 
Jag fortsatte med de transportbockar som altanfönstren var fastsatta på när de levererades. De var bra när jag målade vägg- och takbrädor men jag kommer inte att behöva dem mer.
De brädorna var lite bättre så jag sparade dem för att ha till gjutformar. Kanske till grunden till växthuset?
Jag fick slåss mot mygg och knott när jag rensade bort alla spikar. 
Det är bara de senaste åren som det har varit märkbart mycket mygg här. Vad det beror på att det ökat vet jag inte. Mer buskar? Eller ändrat klimat?
De små knotten har jag inget minne alls av de fanns här förr. Den större varianten hade jag problem med på kvällarna och jag får väl se om de dyker upp i år igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela