peterrojder.blogg.se

my world

Delmål med gallringen

Publicerad 2019-06-25 23:44:31 i Dagen som gick,

Det var läge att få bort riset idag om det skulle bli regn. 
Jag var in till stan ett tag på eftermiddagen och det började regna lite smått så direkt jag kom hem drog jag på mig en overall och fick fyr på rishögen. 
Lite trögt innan det tog sig men sen brann det bra.
Jag släpade dit allt som låg runt omkring och till slut var allt en ganska liten hög som gick att fösa ihop mer och mer.
Röken var ganska fuktig och jag blev inpyrd som vanligt. Jag gick in och duschade och samtidigt tvättade jag ur overallen. När det var avklarat gick jag ut och kollade brasan och tog en bild.
Ingen rök längre.
Jag får ta en snabb vända med gräsklipparen när det torkat upp så att det blir klippt där riset låg också. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela