peterrojder.blogg.se

my world

Helgen som gick

Publicerad 2019-07-30 21:34:52 i Dagarna som gick,

Lördag 27 juli.
En dag i Fjällbacka mm.
Ing-Marie kom vid 9 och vi lastade in och åkte iväg söderut. 
Värmen som varit några dagar gjorde att vi laddade upp med lite vatten.
Det blev en ganska lugn färd ner genom Dalsland med måttligt med trafik. Vi stannade och fikade vid ett tjärn och var nere i Fjällbacka vid 13-tiden efter lite mindre felsvängar.
Vi fick leta en stund efter parkering. Sen tog vi det lugnt och gick runt i lite butiker innan vi fick för oss att gå upp mot Kungsklyftan. Trappan såg brant ut så vi gick runt längs vägen. Väl uppe tog jag några bilder på vägen ner igen.
     
I-M tyckte jag blev efter men det var inte bara jag som tog bilder.
Utsikten på vägen ner igen var hyfsad.
Varmt!
Det blev en stunds slappande på stranden innan vi bestämde att det var dags för lite mat.
Vi var tvungna att gå tillbaks till bilen för att ändra parkeringstiden på brickan så lugnt vandrande kollade vi in flera ställen på vägen tillbaks till bilen. 
Till slut blev det ändå pizza.
Det tog en stund med servering och annat. När vi suttit en stund började en orkester testa ljud inne på restaurangen inför kvällen. 
Och de tänkte tydligen spela högt.
Dags att gå vidare.
När det började närma sig 17 åkte vi mot Tanumshede där vi skulle träffa Kjell C en stund och hinna duscha innan dansen. Jag var inte riktigt säker på var det var så vi bestämde att jag skulle ringa honom och kolla. Vi ville vila en stund och svängde av mot en parkering när vi kom till Tanumstrand. När jag kollade efter adressen såg jag att vi nog nästan var framme för jag hade tagir fel på "hede" och "strand". Strax efter 18 ringde jag och vi hade bara några hundra meter kvar. Han gick ut och mötte oss. Efter en liten omväg kom vi in på en parkering och sen följde vi med honom in. 
Han hade besök av gamla grannar från Linköping. Vi blev kvar lite längre än beräknat för de ville absolut bjuda på lite mat.
Så snabbdusch och god mat innan vi åkte vidare.
Det tog väl ungefär 20 minuter att komma fram till Utängen och väl där dansade vi till Donnez till strax efter midnatt.
Väldigt varmt.
Vi blev bjudna på fika i pausen.
Sen var det bara att åka hemåt. Vi stannade och fikade lite strax före Åmål och sen körde jag sista biten så I-M fick slumra lite för att inte somna på sista biten hem.
Jag var hemma ca 03.30.
En bra dag!
 
Söndag.
Det blev dåligt med sömnen för det var alldeles för varmt. Jag gav upp och gick upp vid 9-tiden.
Så större delen av söndagen kände jag mig allmänt trött och höll jag mig mest inne. Lite tvätt och läsning var väl egentligen allt jag gjorde den dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela