peterrojder.blogg.se

my world

Slödag?

Publicerad 2019-01-04 23:49:41 i Dagen som gick,

Vaken några gånger under natten som vanligt.
Jag hade tänkt gå upp 8 men vaknade givetvis 6.30 och kunde inte somna om. Det gjorde kanske inte så mycket för jag skulle ju in till studion till 10 var det tänkt.
Jag hade förberett lite så att jag inte skulle behöva ner i källaren innan jag åkte. Ben och lite annat till skrivbordet bar jag upp igår kväll och jag hade också gjort i ordning en hel del som skulle till tippen.
Jag tog tippen först innan jag åkte in till stan så jag blev några minuter sen. Sofia kom strax efter.
Vi började med att vända på skrivbordsdelarna för att se vad som behövdes för att få ihop allt och få benen på plats.
Jag var trött men kunde ändå konstatera att vi behövde köpa skruv och lite annat.
Det verkade som om jag nog skulle tagit med mig lite mer delar till ramen. Det saknas också fötter på benen.
Så vad göra?
Ge upp och åka hem igen?
Det var inget alternativ så vi åkte och handlade.
Biltema för skruv och brickor till bordet och hjul till hyllan som syns till höger. Vi passade på att åka till Ikea för att äta lunch men det var alldeles för lång kö så det fick bli hamburgare i stället.
Åter till studion. Sofia satte hjul på hyllan och jag skruvade fast en av skivorna och satte dit ett av benen. 
Sen gav vi upp och åkte hem för dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela