peterrojder.blogg.se

my world

Danskväll

Publicerad 2019-01-28 12:57:53 i Dagen som gick,

Så söndagen slutade med dans.
Jag bestämde mig och åkte in till Holken. Det snöade visserligen men bara lätt och det var mest "flygsnö". Inga problem alls att ta sig fram mot Karlstad. Lite halvdålig sikt nån gång och det drev lite över vägen men inget som motiverade någon "klass 1-varning" som jag ser det.
En normal vinterväg.
Det var ganska tomt på parkeringen när jag kom och kanske 20 personer inne i lokalen. Visserligen var det en liten stund kvar tills det började men det verkade lite konstigt. Donnez har ju rykte om sig att vara populära.
Första dansen var vi kanske fem par på golvet. 
Det fyllde på efterhand och framåt 19 var det i alla fall såpass att det inte verkade ödsligt. Jag frågade och det var som mest ungefär 120 . Jag dansade alla danser och de flesta blev jag uppbjuden. 
I pausen blev jag stående och pratade med en kvinna jag dansat med nån annanstans. Kanske i Fagerås?
Sen fortsatte det på samma sätt efter paus med det lilla undantaget att det långsamt minskade på antalet dansande.
Jag fick nån dans med Agneta på slutet och lovade henne skjuts hem för hon riskerade att missa bussen. Sista dansen med en kvinna från Torsby och sen en extradans på slutet.
Köpte en korv, ut och borstade av snön från bilen och skjutsade Agneta till Herrhagen.
Sen vände jag hemåt och det var fortfarande inga problem att ta sig fram. Hannäsgatan var den mest besvärliga biten för här driver det alltid igen ganska mycket när det blåser på tvären men det var bara att köra.
Dusch, lite mat och så småningom i säng.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela