peterrojder.blogg.se

my world

Tvättning av vägg

Publicerad 2019-08-26 22:41:00 i Dagarna som gick,

Måndag 26:e augusti.
Jag har insett att jag måste försöka utnyttja de här sista varma dagarna och måla norrväggen. Det går inte att vänta tills jag eventuellt kan få hjälp för vädret väntar inte.
Det mesta av väggen var målad för några år sedan men då stod vi på stegar och nådde inte ända upp. Vindskivorna och undertaket gick inte att måla alls den gången.
Så det fanns en del att tvätta.
Igår började jag högst upp och försökte nå det mesta.
Mögel och fasadtvätt med borste och sen vattenslang för att skölja av det.
Jag är lite för feg när jag är högt upp så det tog tid och allt är inte tvättat riktigt bra. Det känns inte säkert att stå där uppe och sträcka sig då båda händerna går åt till att nå fram. Jag tycker inte det känns bra om jag inte har en hand fri att hålla i mig med om det behövs.
Sköljningen gick bra i början med tvättborsten som passar till högtryckstvätten. Den går att få ganska lång men den gick av ganska direkt så det blev lite halvmessyr med borstningen på vissa ställen.
Jag hann i alla fall med det mesta på högsta våningen.
Idag fortsatte jag med nästa våningsplan och tog även fönstren och brädan på tvären över fönstren.
Jag fick böja mig ordentligt för att nå ut på kanterna och det var lite blaskigt.
Jag började vid 11 men det tog en bra stund och jag höll på att bli försenad till allergiläkaren. När jag gick in för att kolla tiden var klockan 13.20 och skulle vara där 14.00.
En väldigt snabb dusch och jag hann precis.
Jag handlade på hemvägen och sen var det i stort sett direkt till Hammarö för att hjälpa till på en intensivkurs för nybörjare.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela