peterrojder.blogg.se

my world

Fler projekt. Ingången_1.

Publicerad 2018-06-07 12:29:00 i Dagarna som gick,

För två veckor sedan började jag med planer att ändra ingången. Jag vill ha lite vindskydd så att det går att sitta där lite mer utan att blåsa bort.
Fönster och väggar?
Det började med tankar om att bara byta ut räcket (som ändå inte sitter där) mot något mer stabilt och vindtätt men slutade med väggar i någon form. Fönstren var vid de första funderingarna skjutfönster men det kommer att bli fasta fönster.
Så jag måttade och tänkte.
Fel.
Och sen rätt?
Jag satte dit "kanterna".
Det stod still ett tag medan jag funderade på vilka fönster jag skulle ha och sedan var det två veckors leveranstid.
Väntan.
Patrick var här och vi funderade en del på hörnen. 
Det får nog bli så.
Hörnet går att få till och plåtarna kommer att se till att vatten inte kommer in under regeln. En plåtvinkel eller något får hålla ihop väggbitarna tills knutbrädorna och panelen på insidan kommer dit.
När jag bestämt mig för vilka fönster jag skulle ha satte jag dit lite mer för att kunna komma vidare. Jag hade fortfarande inte räknat ut riktigt hur jag skulle göra runt fönstren men de första hade kommit.
Läge att fundera och bestämma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela