peterrojder.blogg.se

my world

Tisdag = Resdag?

Publicerad 2018-02-28 13:28:08 i Dagen som gick,

För Sofia blev det en riktig resdag. Andra tisdagen i rad.
Vi var lite fundersamma innan vi tog den nya bilen men den måste testas.
Dagen började med att hon först skjutsade mig till Kau och sedan åkte till Vålberg. Tillbaks till en fotografering i stan och skjuts av mig ner till centrum. Åter till Vålberg och sen en fotografering till i stan.
För min del blev det lite överraskningar. 
När jag kom till Kau var mitt arbetsrum och min dator ockuperade.
Det satt en för mig okänd person på rummet. Jag kom inte åt något och jag fick tänka om. Utskrifter och annat jag planerat att göra innan föreläsningen fick vänta.
Det kändes lite märkligt att jag inte fått någon förvarning alls men det var ingen större ide att hetsa upp sig. 
 
Gilla läget?
Jag hängde av mig jackan i ett annat rum och satte mig och renskrev några saker. När det var dags gick jag och hade min föreläsning. 
Några kollegor talade om att jag tydligen blivit av med rummet och kanske också datorn. Riktigt hur visste de inte.
Resultatet blir väl att jag inte har någon anledning att vara där mer än minimum.
Sofia kom och hämtade mig och körde ner mig till centrum. Jag lämnade ett par handskar till Simon och drällde sen runt ett tag innan det var dags för mitt besök på Allergicentrum vid 14. Efter den obligatoriska halvtimmen gick jag till biblioteket och väntade på att Sofia skulle bli klar.
Strax efter 15 kom hon vi åkte och köpte hamburgare. Matpaus vid Kroppkärrssjön innan det bar iväg mot Skövde. (På vägen till sjön lyckades jag bromsa så att Sofia fick Cola på det mesta.)  
Kallt och blåsigt gjorde att det drev snörök över vägen överallt där vinden kom åt men det var inget direkt hinder. Det var risk för lite halt men måttligt med drivor.
Vi kom fram och Sofia rusade in för att slippa kylan. Hon började jobba och jag gick in i affären bredvid för att hitta lite kex eller nåt att småäta på vägen hem.
Inga större problem utan Sofia var klar vid sjutiden.
Vi köpte sallad och åkte hemåt.
Mer vind och snörök.
Ett kort stopp på vägen för att äta upp salladen men för övrigt körde vi på och var hemma 21.30.
Halvfrusna.
För övrigt lagom trötta och trots det kom jag sent i säng.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela