peterrojder.blogg.se

my world

Kanske flyttstädning

Publicerad 2017-10-08 23:37:00 i Dagen som gick,

Sofia och Patrick har börjat flytta ut en del saker från sin lägenhet och behöver plats att lagra det på. De får disponera ett rum i källaren och valde det skräpigaste. Mycket bråte och en hel del lämningar efter vedeldande. Det mesta var tänkt att brännas upp men jag har knappt eldat alls sista året. Mitt i allt finns det även en del elektronik och annat som är så gammalt att det är från innan jag gifte mig. 40 år?
Tyvärr har jag ingen bild av hur det såg ut innan de började röja.
Sopskyffel och plastsäckar var starten långt innan det såg ut såhär. 
Nästan allt skräp är bortsorterat och utburet. Minst åtta sopsäckar med papper och annat brände vi upp.
 
En hel del annat blev "omfördelat". Återvinning, garage, soptipp osv.
Mycket stod i vägen innan det blev utburet. Bilen är full med saker som ska in till olika ställen i Kil.
 
Hyllorna fick ta hand om det mesta som skulle vara kvar och dammsugning gjorde det lite bättre innan det blev dags att bära ner kartonger. 
Några vedpinnar ligger kvar och kan kanske bli använda om det blir baddags nån gång. 
 
Men, men.... Rummet bredvid har rätt mycket som också ska bort eller flyttas om. Mitt i allt detta står det ett trumset och en gammal soffa.
Madrasser, dynor till husvagnen och jag vet inte allt. Rätt mycket leksaker men de ska nog vara kvar.
Det får bli nästa projekt i källaren.
+ rensa ut lite gamla datorsaker och kläder i de andra rummen.

På kvällen fick jag ont i ljumsken och det verkar som om jag fått ett litet bråck?
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela