peterrojder.blogg.se

my world

Internetabstinens?

Publicerad 2017-12-12 23:28:29 i Dagen som gick,

Hela dagen idag var vi utan internetanslutning. 
Strömavbrott skyllde leverantören på och det tog tydligen hela dagen att ordna. Jag satt över en halvtimme i telefonkö till Bredbandsbolaget. Ingen vidare kundsupport. När jag väl kom fram kollade de och fick den informationen från distributören.
Jaja.
Jag hade annat att göra så det var inget stort problem även om både tv och internet var borta.
Santidigt inser jag att det mesta av ekonomi och annat för min del är ganska datorberoende och att jag inte kan kolla så värst mycket utan tillgång till nätet. Att surfa på telefonen är inte riktigt samma sak även om det går.
Tvätt startad och fågelfrö ifyllt på morgonen.
På förmiddagen började Patrick och jag sätta upp gipsskivor i taket i garaget. Första skivan satte vi upp som den var. Krångligt så efter lite testande, muttrande och tedrickande bestämde vi oss för att halvera skivorna i fortsättningen. De är för bökiga att hantera i full storlek så nu får de vara 120x125 tills de är på plats.
Tre på plats just nu.
Sen fick vi bryta för jag blev tvungen att åka in till stan och hämta några saker jag vunnit på auktion. Samtidigt passade Sofia och jag på att handla.
Väl hemma blev det mat och efter det har jag sorterat ut böcker som ska bort.
Sofia fick åka in till Kil och utnyttja sin mor för att komma åt internet och skicka iväg dagens bilder.
Dagens datoranvändning blir det här och två betatlade räkningar

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela