peterrojder.blogg.se

my world

En blandad dag

Publicerad 2017-08-21 23:04:34 i Dagen som gick,

Dagen började om vanligt med en natt med några vakna stunder innan jag gick upp vid 8.
Strax efter 9 åkte jag in till Kau för att se efter om det var några studenter som skrev omtentan i Analog elektronik. Två stycken var där när jag kom strax före 10 och de hade inga direkta frågor.
Återstår att se hur det går för dem men det borde vara den sista tentan jag behöver rätta.
Jag gick vidare till mitt gamla rum och pratade med min efterträdare ett tag om en del av innehållet i första kursen. Hon hade testat labbarna och det var ok. Jag letade lite på min dator och hittade några papper hon frågade efter. Jag ska se mer på datorn senare för att så småningom kunna "skrota ner" den.
Jag fördrev lite tid med att åka ner till Välsviken och handla lite saker innan jag åkte till Gripen och parkerade. Kort besök på biblioteket och sen var det dags för månadens allergispruta. 
Hem via Coop och Q8.
Jag hann äta lite och plocka en del med alla skor och kläder som jag tidigare hade i tvättstugen. Det mesta ska bort men en del ska "placeras om".
I-M kom och vi plockade en del äpplen. Vi hann med lite fika innan hon for hem.
Jag bestämde mig för att det var bäst att ta hand om de två hinkar med äpplen jag plockat direkt. Skalning och viss delning/rensning innan jag kokade det med lite socker.
Slutresultatet blev drygt fyra liter mos och en del skräp som fyllde en hink. .  
Sen har jag upptäckt att jag har för lite burkar att frysa in i!
Det får jag lösa i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela