peterrojder.blogg.se

my world

Borrelia?

Publicerad 2020-10-17 16:31:20 i Dagarna som gick,

4 oktober --
Jag var i Sälen förra helgen och några dagar efter det.
På söndag kväll upptäckte jag en liten röd prick på låret men det var inget jag brydde mig om. Den växte de kommande dagarna och när jag kom hem på onsdagen var den en flera centimeter stor fläck. Varm och det stack/kliade lite.
Jag smorde den med cortisonsalva och tog antihistaminer.
Den fortsatte att växa och jag fick en tid på vårdcentralen på måndagen. Jag tog en bild till på lördagen och då var den över 10 cm.
På vårdcentrelen tog det inte mer än någon minut hos sköterskan som bara konstaterade att det var Borrelia och att läkaren skulle skriva ut antibiotika..
Jag började med det på kvällen och nu är jag halvvägs i kuren och den börjar blekna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela