peterrojder.blogg.se

my world

diskmaskin

Publicerad 2020-05-07 12:16:00 i Dagarna som gick,

Torsdag 30 april.
Jag började dagen med att kolla blodtrycket på vårdcentralen och sen var det en tur in till Skoghall med Stina för att installera diskmaskinen hos Sofia och Patrick. De var väl tänkt som en liten överraskning att det skulle vara klart när de kom hem med Luna.
Jag började direkt när vi kom dit.
Först sågade jag bort bitarna på sidorna så att kanterna blev raka och gjorde ett hål i väggen för slangar och elkabel. Lite städning och sedan passade jag in en bit golvmatta så att det skulle bli lite mer i jämnhöjd med golvet framför. På köpet blir det lite tätare om det skulle läcka någon gång.
Jag värmde mattan lite så att den böjde sig bättre in mot kanterna. 
Lite krypande som vanligt. 
Dags för en första test och jag fick göra om hålet i väggen och ta det genom golvet på skåpet istället. Diskmaskinen gick för långt bakåt för att det skulle gå att dra anslutningarna åt sidan.
Ny test. Vi la dit läckageskyddet och trädde fram slangar och kabel. 
Det verkade ganska ok.
Jag testade att allt passade. Det var rätt gängor och grovlek på anslutningarna. 
När vi försökte sätta diskmaskinen på plats visade det sig att den var så djup att jag blev tvungen att såga bort brädan längst ner. 
Sen var det bara att skjuva in den och se till att allt gick att ansluta. 
Klart?!
Vi får se vad de tycker om det.  
Den verkar i alla fall passa.
Jag åkte iväg efter gängtejp och en slangklämma och hann få allt på plats innan jag åkte och hämtade dem på lasarettet. Stina handlade under tiden.
Vi hann få en liten stund med dem innan vi åkte.
       
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela