peterrojder.blogg.se

my world

Datorrensning

Publicerad 2020-07-04 18:47:01 i Dagarna som gick,

Jag har börjat rensa bort en del som bara står i olika hyllor.
Datorsaker fanns det gott om.
Det tar för mycket tid och energi att hålla på att sälja varje sak för sig så jag la ut en annons på allt för att slippa krångel. Ett alternativ hade väl varit tippen eller återvinning men det borde gå att använda rätt mycket för den som har tid och lust.
Jag blev av med det i två omgångar.
Bilden i annonsen såg ut så här. Tio skärmar och fem lådor. 
En man från Kil kom och hämtade allt det vid ett tillfälle och återkom en vecka senare för att hämta resten. Under veckan hade jag plockat ner allt jag kände att det nog aldrig blir använt i kartonger. En stor kartong med moderkort och grafikkort och flera andra med allt möjligt som fläktar, kablar, modem, nätadaptrar ...... 
Han ringde och sa att han var på väg och jag hann precis bära upp det ur källaren innan han kom. Så jag hann inte fotografera allt.
Det var två kartonger till som han bar iväg innan jag hann få fram kameran.
Nu återstår bara att gå igenom det som är kvar och sortera upp det lite bättre.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela