peterrojder.blogg.se

my world

Gammalt. Hyllbygge.

Publicerad 2020-01-18 23:19:21 i Dagarna som gick,

22:a december.
Martin, Wajiha och Mila kom redan den 21 december. Det var ganska lugnt så på söndagen passade Martin och jag på att sätta upp "klädhyllan" i grovingången. 
Jag var lat och hade köpt hyllstegar på Ikea till sidor och sedan kapat ett långt hyllplan till två för att få den bredd jag ville ha. De passade inte direkt på hyllstegarna så jag satte dit några brädor som hyllplanen kunde ligga på. 
    
Sen var det bara att skruva ihop allt lite löst innan det gick att sätta fast sidorna i väggen. Jag fick sätta några distaner emellan så att jag kan få dit golvlisterna senare.
När Martin var med gick allt ganska lätt och vi skruvade klart. 
     
Martin kapade klädstången så vi fick dit den också.
Sen tog han hand om städningen så jag kunde ta det lugnt. 
     
 Några dagar senare var den i full användning.
 
     
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela