peterrojder.blogg.se

my world

Klinker nere

Publicerad 2020-02-20 20:29:36 i Dagarna som gick,

Söndag 9:e februari.
Vi bestämde oss för att göra klart golvet nere vid ingången. Vi delade upp jobbet lite så Martin skötte det mesta av utkletandet av fix på golvet och jag skötte plattorna. 
Vi började med att plocka fram allt vi behövde i garaget och blanda till fixermassan. När vi var klara med det sorterade Martin fram lite kryss så vi kunde börja.
Jag var inte lika noga med att undvika smala bitar den här gången eftersom de skulle hamna längs väggarna där jag inte går. Så vi började med hela bitar vid trappan och kunde använda restbitar från förra gången längs ytterväggen. Det gick ganska fort och det enda vi fick krångla lite med var att golvet var en aning ojämnt.
Halvvägs blev det lite trångt.
Och från en annan vinkel. 
Även om det ser ut som om jag inte gjorde något så var jag faktiskt med. Jag är inte med på någon bild eftersom det var jag som använde telefonen då och då för att ta några bilder.
De sista bitarna blev ganska små men allt kom dit ganska snabbt. 
Det får duga. Vi var nöjda själva och det är väl viktigast.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela