peterrojder.blogg.se

my world

En annorlunda måndag.

Publicerad 2020-02-12 17:00:00 i Dagen som gick,

Måndag 10 februari.
Dagen började med att Martin, Wajiha och Mila gjorde sig i ordning och åkte hemåt.
Sen plockade jag med lite olika saker och väntade på besked från Simon om när det var lämpligt att åka in till deras nya kontor. Jag skulle hjälpa till att montera möbler mm som skulle komma under dagen.
SMS och jag kom iväg runt 12.
Jag parkerade i parkeringshuset Gripen och gick bort till deras lokal. 
Väl där var det bara att börja plocka av emballage och flytta saker.
Jag började med några korgstolar.
Sen tyckte Simon det dags att skruva ihop köksstolarna. Jag hann skruva ihop benen till en stol medan han funderade på hur det skulle sitta ihop. 
De andra bar runt saker innan de kunde börja packa upp. 
Jag provmonterade en stol och sedan fortsatte Simon och jag med stolarna. 
Simon tyckte vi skulle rationalisera det lite så han tog fram delarna till benställningarna ur plasten och jag skruvade ihop det. 
Det tog lite längre tid för honom så jag hann ta några bilder under tiden. 
De andra hade börjat plocka fram de mindre möblerna som Ikea inte skulle montera. 
När vi var klara gick Símon vidare och jag städade undan lite och samlade ihop stolarna. 
Sen kollade jag vad de andra höll på med.
Bakom hörnet satt de och monterade olika bord och skåp.
(Allt i bakgrunden skulle monteras av Ikea på tisdagen.) 
Jag fick ta hand om några lampor. Det var bara att skruva ihop fyra delar så var det klart. 
Vid 16.30 var vi klara med det vi kunde göra innan de större möblerna var på plats.
Hemåt.
Tankade, handlade och sen en ganska slö kväll.
Jag mätte lite och förberedde några saker. Det var allt som blev gjort förutom tv.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela