peterrojder.blogg.se

my world

Vindskärm

Publicerad 2020-04-05 22:35:51 i Diverse aktiviteter,

Fredag 20:e mars.
Ing-Marie ville ha hjälp med att få upp en vindskärm. Hon hade ringt runt men ingen verkade ha några på lager än. Vi åkte in till Karlstad och drällde runt på flera olika byggmarknader för att se vad de hade. De enda vi hittade då var på Byggmax och de var väl sådär. Vi var överens om att det verkade bättre att vänta lite och se vad som kom in lite längre fram.
Någon dag senare kom jag på att vi aldrig var in på K-Rauta och en koll på webben visade att de borde ha en del på lager. I-M och Lisa var dit under helgen och såg några som skulle kunna gå att använda.
 
Tisdag 24:e mars.
Jag åkte till K-Rauta. Det blev en del diskussioner med I-M på telefon om vilken skärm som passade bäst. Jag konstaterade att det var ganska lätt att minska höjden på den som verkade bäst men var lite hög. De skulle ha kampanj på torsdagen och efter ett misslyckat försök att få den rabatten blev det i alla fall inköp av skärmen för att slippa riskera att de skulle ta slut. 
Stolpar och plint hade jag köpt på vägen dit så det var bara att lägga upp skärmen på taket.
Hem med den.
 
Lördag 28:e mars.
Jag och Lisa åkte upp till Sunne. Efter lite mätande och diskuterande bestämde I-M att höjden var bra som den var. Lite mer mätande och sen grävde jag ner plinten och kapade stolparna. Eftersom jag inte behövde göra om skärmen gick det fortare än jag räknat med. Hade jag haft med mig lite längre skruv och annat hade jag kanske kunnat göra klart allt. Jag skruvade dit några vinkelbleck som väggfästen och sen tog vi en lång promenad som avslutning av dagen.
Maten glömde jag att nämna men det fick vi.
 
Fredag 3:e april.
Jag var in och målade lite hos Sofia och Patrick på förmiddagen och sen åkte jag upp till Sunne. 
Vi började direkt när jag kom dit och det gick ganska lätt när vi hjälptes åt. Vi skruvade fast stolparna på skärmen och sen bar vi runt den och testade hur det såg ut. 
En mindre kapning av ena stolpen och sen var I-M nöjd så att vi kunde sätta fast den.
Några skruvar och det var klart.
Det blir nog en bra hörna att sitta och läsa i på eftermiddagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela