peterrojder.blogg.se

my world

Trädgården är eftersatt

Publicerad 2020-04-28 22:56:39 i Dagarna som gick,

Jag har börjat försöka reparera allt dåligt och eftersatt i rabatter och annat runtom i trädgården. 
Hallonhäcken fick sig en första omgång. Det blev flera högar med gamla kvista och ogräs.
Det är mycket kvar att röja undan i häcken men en del av det kräver grävning och min axel vill inte riktigt vara med på det. Jag får nog tillkalla lite hjälp så det blir gjort innan allt växt för mycket. 
Jag fortsatte de närmaste dagarna med några av rabatterna.
Det blir högar här också. 
Vid grovingången har det växt fritt några år och en del växter tar över. Jag drog bort en hel del av oreganon.
En del av den rabatten är ganska klar men sen måste jag gräva bort mycket av oreganon som är kvar.
Jag fortsatte längs gången mot garaget men tog också bort det mesta som växt upp runt stenarna vid asken. 
Lite senare fick jag för mig att rensa runt rabarberna. Det var mest kvickrot men på några ställen hade det börjat krypa fram brännässlor.  
   
Dagen efter strödde jag ut en del kogödsel jag köpt.  
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela