peterrojder.blogg.se

my world

Blåsiga dagar.

Publicerad 2020-04-25 23:34:00 i Dagarna som gick,

Förra veckan blåste det en hel del och vindriktningen varierade. 
En dag blåste det som vanligt från sydväst men ovanligt hårt. Dagen efter gick jag runt huset och hittade plastbordet och en stol inkilade i häcken mot granntomten. De hade stått ute under taket på baksidan. Jag bar tillbaks det.
Bordet var trasigt så det får jag kassera.
Vinden måste ha fått bra tag för att orka lyfta både bord och stol över den lilla häcken och sen tjugo meter bort innan det tog stopp i buskarna.
Någon dag senare blåste det mer från norr.
När jag kom hem från Kil hittade jag en plåt instoppad vid garaget?
Hur hade den hamnat där? Den kunde ju inte gärna ha blåst dit? Jag gick runt huset men såg inte var den kom ifrån.
Dagen efter upptäckte jag att en plåt vid södra vindskivan saknades så mysteriet var delvis löst.
Fortfarande vet jag inte hur den kunnat hamna sp snyggt instoppad.
Det blir inte så kul att laga det. Vindskivan måste nog åtminstone delvis bytas.
Tvärs över gatan hade en gran misst en av sina toppar och den verkade ha ramlat mer eller mindre rakt ner.
Jag har sett en del andra skador på träd och tak längs vägen in mot Kil så det tog en hel del då när det vred över mot nordost.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela