peterrojder.blogg.se

my world

Städning och klippning i trädgården

Publicerad 2019-07-19 22:56:12 i Dagen som gick,

Lika lat som vanligt men jag kom igång lite på eftermiddagen.
Det började med att jag samlade ihop grenar som blåst ner längs vägen i högar.
Det fortsatte sen med att jag rensade lite av grusgången.
Med betoning på lite.
Jag hade bestämt mig för att klippa bort en del vildvuxet bakom garaget. Det skulle nog vara mest körsbär som är överallt men säkert lite asp och lönn också. 
Innan.
Och efteråt.
Några högar att ta reda på.
Det blev en del rensning i de buskar jag lämnade också. Mycket döda grenar.
Jag lämnade allt där jag slängt det och fortsatte ner mot baksidan av huset. Häcken låg dåligt till och jag tänkte ta lite för att komma igång.
Det blev mer än jag tänkte från början och jag tog allt jag nådde med de vanliga verktygen runt om hela häcken.
Före - efter.
   
Jag tänkte dra undan lite men hamnade i några andra buskar. Sen insåg jag att jag inte ätit på några timmar och när det började droppa lite från himlen passade det att gå in.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela