peterrojder.blogg.se

my world

Norrväggen. Ställningen.

Publicerad 2019-08-08 13:49:00 i Dagarna som gick,

Jag har varit iväg några gånger och försökt få besked om och i så fall hur jag kan få plank till ställningen. De skulle ringa.
Det har inte hänt något på länge och dagarna går så jag var där igen förra veckan. "Återkom på måndag för då är Gunnar här"  var beskedet då.
 
Måndag.
Jag svängde förbi på vägen hem från affären.
När jag kom dit var de helt oberäknat i full fart med att kapa och göra i ordning plank till mig. Så det blev att åka hem efter kärran.
Jag fick lasta själv.
21 plank. 9 lite längre och resten 3,60 meter så det ska räcka med lite marginal. 20 kopplingar till också så att jag kan göra klart hela vägen upp.
Det skulle bli regn så jag ville lasta av kärran innan det började. De kortare planken fick gå först för de kunde jag lägga upp på första våningsplanet. Sen protesterade ryggen lite och jag passade på att ta en kort paus för magen kurrade.
En banan fick räcka för tillfället. 
De längre låg och väntade på mig. Vänta till nästa dag eller inte?
Men det var lika bra att få det gjort så jag bar dem också till ställningen. Det var ingen ide att lägga upp dem för jag ville ha alla stående på kant i regnet. De fick ligga längst ner.
Sen gjorde jag bara en sak till innan jag gick in.
Det gör väl ingen större nytta men jag oljade in alla nykapade ändar. Jag får se om jag ids olja hela plankorna senare. 
På tisdagen var jag ner och betalade.
Givetvis blev det ett besök i affären när jag ändå var nere igen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela