peterrojder.blogg.se

my world

Det rullar på

Publicerad 2019-04-10 00:07:11 i Dagarna som gick,

Nu sitter jag här igen och lyssnar på mina Spotifylistor. Fast nu är det en lista som deras algoritmer tycker ska vara en daglig mix för mig.
Annars har dagarna gått utan att jag varit särskilt motiverad att skriva något.
Lördag.
Kändes väl mest lite avslagen och inte särskil mycket gjort som vanligt. Lite funderingar runt operationer och annat men jag höll mest på med annat.
Söndag. 
Det blev inte någon större fart den dagen heller innan jag åkte iväg till Kolsnäs vid 14.30. 
Jag höll på med en del småplock och pratade lite med orkestern medan de andra började med smörgåsar och annat i köket. Allt klart i god tid.
Tanken var att jag skulle hålla mig ganska lugn under kvällen och försöka få några lugna danser med I-M och Ulla i första hand. De visste ju om läget. Det blev väl inte riktigt så utan jag dansade de flesta danserna. När jag inte dansade med I-M blev jag uppbjuden. Men jag tog det ganska lugnt och sa ifrån att jag "dansade lite plattfot".
Foxie var bra och varierade tempot mer än de flesta.
Städning efteråt och jag var hemma 00.30 men somnade inte förrän framåt 2.
Måndag?
Mest trött men gjorde lite ändå. Jag vaknade till lite mer när det drog ihop sig för att åka till Hammarö och buggkursen. Lisa körde och på vägen till henne fick jag hjälp med att sätta på lite extra kirurgtejp på förbandet på ryggen. Dansandet gick hyfsat även om det är lite svårt att komma ihåg att inte gå för mycket på tå. 
Tisdag.
Av någon anledning sov jag bra till 5 men sen blev det inget vettigt alls innan jag till slut gick upp vid 8. När jag åtit kom det ett telefonsamtal från hudkliniken. De undrade om de kunde få göra ett "familjeträd" över mig och mina närmaste släktingar eftersom vi nu var två i familjen som fått malignt melanom. De ville erbjuda alla kontroller och jag natar att det också ingår i något slags statistik. Jag skulle fråga mina barn till att börja med och det har jag redan klarat av. Hon hör av sig nästa vecka.
Jag passade på att säga att jag skulle vara glad om nästa operation blev så fort som möjligt. Hon gick in och kontrollerade att jag stod på väntelistan och sa att hon skulle kontakta sköterskan som skötte bokningarna på kirurgen som skulle göra det.
Mat och sen bestämde jag mig för att det var dags att åka till tippen med skräp och sedan till affären för att handla.
Jag åkte givetvis ifrån telefonen.
Fattas bara att de ringer om tid för operation nu tänkte jag när jag upptäckte det i affären.
När jag kom hem efter Kilsturen såg jag att jag missat ett samtal från Sofia och ett från "privat nummer" för 22 minuter sen. 
Typiskt?
Om det var kirurgen som ringt borde de ringa igen?
Jag pratade i alla fall med Sofia.
En stund senare ringde det igen och det var från kirurgen!
De hade fått ett återbud och undrade om jag kunde komma nu på torsdag kl 13.50.
Givetvis sa jag.
Jag vet inte riktigt varför jag bad Mikael ta en titt på födelsemärket?
Tur?
Nej egentligen inte. Det hade stört mig på något sätt.
Så nu hoppas jag att det går smidigt och läker snabbt så att det kan bli någon dans till påskhelgen.
 
Men nu borde det väl snart vara bra med operationer och läkarbesök för ett tag?
Stygnen ska bort men sen räcker det.
Vi får väl se.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela