peterrojder.blogg.se

my world

Köprunda

Publicerad 2018-11-02 23:15:05 i Dagen som gick,

Fredag.
Större delen av dagen var jag med Sofia på en "mystery shopping"-runda.
Vi träffades vid studion och sen bar det iväg till Kristinehamn. Snabbt avklarat och tillbaks mot Karlstad.
Gråmulet och stundtals lite regn.  
Inspirerande väder?
Det var inte så mycket trafik men farten var väldigt ojämn för några skulle absolut om och in mellan de andra i kön.
Så helt plötsligt gick det i 50 när kön trycktes ihop och Sofia var lite förvånad när hon kollade mätaren.
Det syns väl inte?
Kul att du fotograferar är nog mer rätt.
Men det hindrade ju inte henne att köra om när hon fick chansen senare.
Åter i Karlstad var det en butik Kronoparken och tre inne i stan som hon skulle besöka. Vi passade på att handla fågelfrö och lite annat i Välsviken innan vi åkte in till stan. Jag drällde runt när Sofia jobbade och när hon var färdig åkte vi till Ikea och åt. På vägen ut hittade vi en lampa på fyndavdelningen som vi köpte till studion. (Likadan som två vi köpte en annan dag.)
Sen åkte vi till studion och funderade en stund. Hur lampor och annat ska hängas upp. Skrivborden. Mer möbler.
Sofia letade möbler på blocket.
En kopp te och sen åkte vi hem åt varsitt håll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela