peterrojder.blogg.se

my world

Stockholmsresa

Publicerad 2018-06-03 00:09:00 i Dagen som gick,

Det blev en resa till Bromma idag för att hämta hem Tomas.
Varmt.
Jag hämtade en hyrkärra igår kväll och på morgonen idag kom Stina och Ulf och hämtade kärran och mig strax efter 7. Ulf körde och efter ett kort stopp på vägen för lite fika var vi framme hos Tomas lite före 12.
Han hade burit ner en stol och satt och väntade ute vid parkeringen.
Lastning och städning.
Stina städade det mesta och vi andra bar.
Det tog en dryg timme och sen var det dags att vända hemåt. Nycklarna skulle lämnas in och sen blev det ett snabbt besök i Barkarby innan vi lämnade "staden".
Hamburgare i Arboga men för övrigt rakta vägen. Temperaturen varierade från 30 grader ner till 25 när vi var nära en regnskur.
Vi lämnade Stina på vägen och var på Hannäs strax före 19. Sen skulle bara allt bäras in.
En del skulle in för sortering och rätt mycket skulle ner i källaren tills det ska flyttas igen.
Tomas började med stolen som skulle till källaren..
Kärran var ganska välpackad så en del fick lyftas undan för att komma åt hyllan som skulle ner före mycket annat. 
Ulf och Tomas bar ner de tyngre kartongerna och hyllan i källaren.
Jag bar lättare saker som skulle in.
När bilen och kärran var tömda åkte Ulf och lämnade tillbaks kärran och Tomas började plocka med sina kläder för att kunna sortera upp vad som ska vart.
Han har en del kvar till i morgon.
En del i hallen. 
  
Sen finns det lite mer i vardagsrummet.
 
Dagen efter.
Och mitt i allt det ska han läsa en del och skriva en rapport.
Jag ska gå ut och fundera lite på hur jag ska få dit några fönster.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela