peterrojder.blogg.se

my world

Slö

Publicerad 2018-01-25 22:58:45 i Dagen som gick,

Gårdagen avslutades ganska bra.
Jag plockade upp I-M efter jobbet och skjutsade henne till Sunne. Sen till Kolsnäs och hjälpte till. Jag var där från 17 till 23. Tyvärr kom det väldigt få och dansade. Det blev mycket kaffe och smörgåsar över. Jag antar att vädret var en faktor även om jag inte direkt tyckte att det var den bästa orkestern jag hört. Ösregn är inte det roligaste att åka bil i.
Det blev ganska många danser under kvällen även om jag började lamt. Överskott på män i början så jag höll mig lugn tills jag blev uppbjuden. Bråcket gör inte särskilt ont längre. Svullnaden känns men den hindrar inte dansandet på den nivå jag håller mig tills vidare.
När jag tänker efter var det bara en person som jag bjöd upp själv. Alla andra danser var jag "önskad".
En knapp timmes städning och sen hem i regnet.
Som vanligt sov jag dåligt och vaknade av och till hela natten. Jag har fortfarande svårt att sova på rygg och än så länge går det inte att ligga så att magen tar i madrassen. Men det blir några timmar i alla fall. Antagligen mer än jag tror.
Den här dagen har annars varit helslö.
Jag har tagit fram tentan som ska rättas men inte gjort något åt det än. Det får bli i morgon.
Det enda fysiska jag gjort är flyttat på lite snö. Betoning på lite. Det sjunker fort nu i värmen.
För övrigt bara lite räkningar och annat fixat vid datorn.
Lite sökningar och läsning om tjänstepension. Jag borde kolla upp en del av min anställning i Karlstads kommun inser jag.
Och jag är inte på humör att skriva heller känner jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela