peterrojder.blogg.se

my world

Biljobb och skräpkörning

Publicerad 2017-10-10 23:56:44 i Dagen som gick,

Måndag.
En ny vecka.
Det är inte samma sak numera som det var när man skulle till jobbet i stort sett alla dagar men det är trots allt måndag.
Lite sen upp och trött men igång ändå. Jag hade ont i ljumsken på lördag kväll efter bärandet och det var lite besvärligt på söndag under danskursen.
Idag känns det bättre så det kanske bara var falskt alarm?
I vílket fall som helst så började jag med att röja ur garaget lite och sen kom L så att jag kunde ta en titt på hennes bromsar. Det tog en stund för jag kom inte riktigt underfund med varför inte justeringen av handbromsen fungerade som den skulle. Slutsatsen blev att det nog beror på att returfjädern på vajern är sönderrostad så att armen ointe rör sig som den ska.
Jag får byta vajern lite senare så märks det om det hjälper.
Innan det var dags att åka på dans åkte jag till tippen och tömde bilen. Den var full med skräp från källarrensningen.
Elskrot, brännbart, kartonger, plast ......
 
Det fick inte plats mycket mer så en del får vänta till nästa gång..
Sen var det bara att åka hem och göra sig klar för buggen på Hammarö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela