peterrojder.blogg.se

my world

Röjning, röjning och bort med mer

Publicerad 2017-12-05 23:26:33 i Dagen som gick,

Trött på förmiddagen.
Som vanligt?
Kände mig overksam och fram till mitt på dagen ägnade jag mig delvis åt funderingar runt kursen efter nyår.
Inte helt sant kanske för jag ordnade en del andra papper också.
Sen blev det lite mer röjning.
Det mesta var redan utburet till garaget. Jag tog med lite till från källaren och tömde alla återvinningsställen i köket. Sofia behövde ändå in till Kil med ett paket så det var lika bra att köra ett fullt lass till tippen. Jag tog med allt i garaget utom de boklådor som ska köras till Sannerudskyrkan.
På tippen tömde vi fyra fruktlådor med papper och böcker i brännbart. Jag behöver kartongerna när jag gör nästa vända i källaren så de fick följa med hem igen. Några påsar med blandat hamnade på samma ställe.
Fyra mindre kartonger med olika böcker skickade jag till återbruket. Jag vill inte slänga de böckerna direkt utan låter andra se på dem först.
Sen var det ett antal påsar som hamnade på de vanliga ställena för plast, metall och glas.
Nu har jag sex kartonger med mest religionsanknytna böcker kvar i garaget som någon får kolla innan det slängs.  
Hem, fika och lite senare fortsatte jag att sortera bort saker.
Böckerna och papperen i källaren är i stort sett klart nu. Det blir nog ungefär en fruktlåda till.
En del blir kvar.
Jag har plockat undan alla barnböcker jag tycker är nåt att ha och en del annat från "skoltiden".
En del gamla saker från mamma och pappa som dykt upp hamnade i en egen låda tills vidare.
Det som är kvar för övrigt är papper från husbygget, en del rapporter och annat jag skrivit, och en del av barnens konstverk som jag ska se igenom.
Sen gick jag över till kläder.
En första rensning gav en hög som ska köras iväg. Det är för mycket kvar så det får bli minst en vända till.
Jag har kläder på andra ställen också att rensa bort.
Jag upptäckte att tiden gått och jag var hungrig!
Matlagning.
Efter maten har jag mest funderat på lite olika saker som jag nog ska ta upp under andra rubriker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela