peterrojder.blogg.se

my world

Röjning. Ett rum avklarat.

Publicerad 2017-12-07 23:14:21 i Dagen som gick,

Igår gjorde jag i stort sett klart det innersta källarrummet. 
I stort sett innebär att jag (som vanligt?) har grovsorterat en del i kartonger för att se på det igen senare. Det får nu bli lite av lager när jag fortsätter med de andra rummen och garaget.
Det som är kvar är
några pärmar med egna rapporter från olika kurser och forskningen,
papper och ritningar från husbygget,
tre kartonger med förstadagsbrev (frimärken mm),
ca 40 böcker som jag ska se på,
två kartonger med barn- och ungdomsböcker,
en kartong med gamla papper från mina föräldrar att gå igenom,
fem kartonger med tomma pärmar och annat kontorsmaterial.
Sen syns en gunghäst och två högtalare som också står där tills vidare. Gipsskivorna ska användas i taken så småningom och kommer innan dess att bli fler när garaget röjs.
Mot ena ytterväggen står nu några element och lite skrivbordsdelar.
De får stå där tills de ska användas.
Hyllan som tidsigare innehöll nästan allt vad jag gjort i studieväg är nu tom och ska plockas isär eller tillfälligt fyllas med datorsaker innan de försvinner ut.
Det som står ovanpå hyllan är leksaker. Tåg och Meccano.
Rummet bredvid borde stå på tur att röjas ur.
Katastrofområde?
Nu finns det flera skäl till att det rummet inte kommer att bli klart.
Det mesta som står på golvet är Tomas saker och de kommer att bli kvar någonstans i källaren ett tag framöver. Än så länge får det stå kvar. En del annat är säsongssaker så det får vara tills vidare.
Så nästa projekt blir rummet man kommer in i först och garaget lite parallellt.
Jag har också börjat lite i mellanrummet med att sortera ut kläder som hängt länge. De kan få gå till någon annan. När de är borta är det dags att få in en dörr till "matkällaren".
Jag måste ta tag i bilarna också så att de fungerar och skrotet kommer bort från gården.
Pensionärsliv?
Inget att göra? 
Problemet är bara att jag är lat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela