peterrojder.blogg.se

my world

Lite sommarkänsla?

Publicerad 2016-05-30 23:50:59 i Dagen som gick,

Idag hade jag sista föreläsningen för våren.
Eller kanske inte. Jag lägger nog in en frågestund till veckan.
Lektionsfri i morgon så då ska jag göra en tenta och börja rätta inlämningar.
Om planeringen håller är det som återstår innan "sommarlovet" tre laborationspass och ca 100 rättningar av labbar.
+ fyra möten. Som inte räknas riktigt verkar det som.
Det sista givetvis efter midsommar så att det inte ska gå att känna sig riktigt ledig förrän i juli.
Riktigt ledig för den delen.
Mitt problem i flera år nu har väl egentligen varit att jag inte släpper arbetet riktigt utan delvis arbetar nästan jämt. 
Men jag har trots allt blivit bättre på att inte läsa mail och annat i tid och otid de senaste somrarna så det går framåt. Till slut kanske jag lär mig att koppla bort jobbet helt när jag är ledig? 
Men då har jag nog slutat.
På heltid menar jag. 
Det borde jag nog göra. Om jag tog mig själv på allvar skulle jag sluta direkt egentligen. Och göra något helt annat innan demensen slår till eller vad som nu kommer att ske.
Det var också en sommarkänsla?
En föraning?
Märkligt.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela