peterrojder.blogg.se

my world

Arbetsdag

Publicerad 2016-06-01 00:07:00 i Dagen som gick,

En dag med strålande solsken då jag satt inne en stor del av dagen.
Slöseri med väder!
Så jag avbröt rättandet av laborationsrapporter och gick ut ett tag.
Jag klippte gräs så kunde jag i alla fall säga att jag gjorde något som måste göras. Det var ganska högt efter regnandet.
Det tog över en timme.
Svettigt för jag hade långbyxor på mig för att inte riva mig när jag körde nära buskarna. 
Sen satte jag mig på en filt ett tag och bara tog det lugnt.
Satt var väl lite lögn. Jag låg nog ett tag också.
Solen tog lite väl bra så jag bytte sysselsättning och satte mig i skuggan och gick igenom gamla tentor för att sätta ihop en ny. Fåglarna verkade inte bry sig så mycket om mig utan var och hämtade frön trots att jag satt ganska nära.
Fotrograferade en stund. Blommor är besvärligt när det inte är vindstilla men färgerna ändrar sig inte trots allt.
 
 
Självsådda.
De växer där de inte borde finnas men deras många nyanser gör att jag låter det vara ett tag.
Jag återgick till läsandet och sen gick jag in och gjorde tentan i stort sett klar. Korrekturläsning och inlämning i morgon så är jag av med den. Tills den ska rättas vill säga!
Mer rättning av rapporter och sen var det nästan mörkt.
 
 
Trastarna sjunger och det är en sån där ljum kväll. Blåskimrande ljus.
Jag förstår dem som sätter sig ner med ett glas och bara väntar på att skymningen ska komma och gå över i en halvmörk natt.
De här ljusa sommarnätterna är något inte alla har.
Undrar hur det präglar oss?
 
Lite mer rättning!
 
Nu är klockan i stort sett läggdags! Jag ska försöka sova några timmar innan det är dags för en av de sista laborationerna för terminen. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela