peterrojder.blogg.se

my world

Ännu en ledig dag

Publicerad 2016-04-14 21:59:00 i Dagen som gick,

Idag var jag ledig.
Ledig från att åka till jobbet alltså.
Jag hade tänkt skriva en del på labb-pm och planera vilka uppgifter studenterna ska göra men det blev inget med det. 
Jag vaknade några gånger i natt men det var ovanligt lite för att ha varit på dans igår kväll.
Dessutom visste jag att jag behövde upp på morgonen och då sover jag alltid sämre.
Det var flera veckor sedan jag skulle ha tagit blodprover så jag hade bestämt mig för att åka ner till vårdcentralen och få det gjort. "Fasteprov" så jag fick inte äta kvällen innan och inte heller på morgonen. Väl där fick jag reda på att jag inte alls behöver vara fastande längre för de har gjort om proven.
Kul att vara hungrig när det inte behövs. Jag handlade i alla fall på hemvägen.
Jag hann med mat och lite pappersarbete och upptäckte att jag var tvungen till Hammarö och hämta en sak jag köpt på auktion.
Sofia var på väg från stan så det fick vänta tills vi bytt däck på hennes bil. Snabbkoll av bromsar och byte av en glödlampa var det lika bra att klara av på en gång.
Hon klagade på hur jag klättrade i garaget. 
Det var väl inte värre än vanligt? Skillnaden var bara att någon såg vad jag gjorde.
 
 
 
 
När det var avklarat var det bara att åka till tippen, in med papper till banken, lämna en bok på biblioteket och åka till Hammarö.
Sen har jag inte hunnit med något mer än några telefonsamtal och mer pappersarbete. Skatter som skulle betalas och lite annat.
Jag har inte ens sett på tv? Den står på nere hör jag.
Ännu en dag när inte mycket blivit gjort.
 
Dags att läsa en stund tror jag. Det andra får nog vänta tills i morgon.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela