peterrojder.blogg.se

my world

Olika meddelanden

Publicerad 2019-05-10 12:48:23 i Dagliga tankar,

Det är underligt hur meddelanden kan tolkas.
Jag har ju varit in på lite olika operationer/provtagningar under åren med lite varierande resultat. Senast igår dök av någon anledning en av de sneaste operationerna upp i tankarna och att jag inte fått provsvaret än.
Rimligen borde det betyda att det inte var något att bry sig om?
Eller?
Idag kom det ett brev att "den vita knutan som satt i näsan var helt ofarlig".
Jag kan inte påstå att jag reagerade annorlunda på det beskedet än på beskedet om melanom. Inget särskilt.
Jag verkar ta det med jämnmod?
Jag kanske inte bryr mig?
Det kanske är så att jag nånstans bara låter det rulla på så visar det sig med tiden vad resultatet blir?
Lite underligt i så fall att jag reagerat som jag gjort före några av operationerna. 
Eller handlar det bara om att vara förberedd?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela