peterrojder.blogg.se

my world

Lite varierande dagar

Publicerad 2019-05-26 13:43:00 i Dagarna som gick,

Fredag
En dag där jag till att börja med mest gick och väntade på att åka till Torsby på Allans begravning. Jag kollade upp lite kläder, strök en skjorta och gjorde mig så småningom i ordning. Lite senare iväg än jag tänkt mig men jag var framme i Torsby 13.45.
Ingen parkering.
Jag åkte runt kvarteret och hittade en mindre grusplan som verkade ok och den fick duga.
Kort promenad och in i Missionskyrkan.
Hälsningar på alla möjliga. Mest kusiner men sen var det hög tid att gå in och sätta mig på plats.
Själva begravningen var lugn och fridfull och efteråt var det mat och senare tårta. Prat mest hela tiden med släkt på olika nivåer. Det blev också lite inledande diskussioner om ev släktträff i samband med allas 70-årsfirande?
Jag åkte hemåt vid 18.30 och körde förbi Sunne för att ta en snabb titt på ett hus. 
Väl hemma började jag redan fundera lite på dansresan till Örebro och var kort i kontakt med I-M.
 
Lördag.
Dagen började som vanligt framför tv'n men sen blev det lite tvättsortering och snabbstädning. Lite senare gjorde jag i ordning kläder mm till kvällen och körde ut bilen på vägen så att I-M skulle kunna ställa sin bil framför garaget.
I-M kom 15.15 och vi åkte till Välsviken för att se hur det skulle bli med samåkning. Det slutade med att vi två åkte i egen bil. 
Väl framme i Örebro tog det en stund innan vi kom in. De som skulle vara danslotsar fick band rund handleden och vi andra fick vänta till 18 innan de öppnade så att vi kunde betala. Inspelad musik fram till ungefär 19.30 och det blev några danser efter att vi ätit lite.
Det var Xplays som spelade och de var väl hyfsade men i början tyckte jag nog inte de var särskilt bra. Jag tyckte också de spelade för högt och hade glömt öronpropparna ute i bilen. Men det fick gå. Ganska många bra danser blandat med några där det väl var lite sådär med takten hos partnern.
Alltid bra att få någon med I-M så att jag får känna hur det kan vara.
Som vanligt(?) tyckte jag de spelade bättre efter pausen även om jag var lite trött i huvudet.
Slut strax efter midnatt och hemresan var lugn. 
I säng strax före 03.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela