peterrojder.blogg.se

my world

Vårregn?

Publicerad 2019-03-30 23:30:09 i Dagen som gick,

Fredagen blev en resdag.
Jag tog mig upp i tid. Delvis för att Mikael ringde 7.15 om något han sett i alla prov jag lämnat. Jag var vaken men hade nog tänkt ligga en stund till egentligen.
Det var lika bra att gå upp och göra mig klar för att åka in till stan.
Möte med Sofia på Biltema kl 9 och vidare därifrån med henne. Lugn färd ner till Trollhättan och vi var där ca 11. Jag körde en del av vägen för hon behövde prata med sin chef.
Väl där drällde jag runt ett tag medan hon började ordna saker på Apple-bordet. Efter ett tag var jag med och städade lite. Sofia hade fullt upp med allt som inte riktigt ville fungera. Det tog ovanligt lång tid att få igång allt men när vi åkte var allt på plats och fungerade.
Hamburgare och glass för min del innan vi åkte hemåt. Sofia tog nuggets.
Vi var tillbaks i Karlstad 17 och sen blev det inte mycket mer gjort för min del.
Idag vaknade jag som vanligt men gick inte upp förrän framåt 9.
Mat sent och sen tvättade och städade jag lite innan jag hamnade vid datorn.
Det enda vettiga jag fått gjort idag är att jag gjorde om skrivbordet lite. Jag har stört mig på att sidobiten hamnat på en annan höjd än huvudskivan så jag ändrade skarvningen lite för att kompensera för att skivorna är olika tjocka. Brickor gör under.
På eftermiddagen kom det lite regn och när solen började gå ner försökte jag fånga lite av ljuset på glasrutorna.
Altanen:
Sen gick jag upp för att fotografera solnedgången men fastnade först för dropparna på fönstret när jag började öppna det. 
Det tog ett tag innan jag förstod att mönstret på fönstret hörde ihop med var spröjsen brukar sitta. Solnedgången var väl inget särskilt men det är alltid lite speciellt med dimmolnen som stiger efter regnet. Jag var lite för sent ute. 
Lite senare blev det ett ganska långt samtal med I-M om datorproblem. Det verkade som om det löste sig.
Som vanligt kanske det räckte med hotet om att jag skulle ge mig på datorn? Elektronik kanske har något slags sjätte sinne? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela